Vienas pirmųjų „Credital verslui“ klientas Tautvydas Šimkus kalbėdamas apie verslo sėkmę dažnai mini žodžius „reputacija“. Sėkmingai statybų versle besisukantis pašnekovas įsitikinęs, kad reputacija svarbi tiek mezgant santykius su klientais, tiek ir verslo partneriais – finansuotojais, tiekėjais, subrangovais.
„Versle svarbu teisingai pasirinkti partnerius, kuriais galėtum pasitikėti ir kurie padės tau žengti į priekį“, – kalba statybų sektoriaus atstovas.
Su dideliais projektais ne vienerius metus sėkmingai dirbęs T. Šimkus šiuo metu kaip tik steigia naują individualių kupolinių namų statybos įmonę. Verslininkas pastebi, kad poreikis išskirtinės statybos namams nuolat auga. Be to, vis dažniau ieškomos tokios statybų įmonės, kurios gali pasirūpinti viskuo – nuo namo projektavimo, iki jo visiško įrengimo.
„Orientuojamės į didesnių pajamų klientus, kurie vis dažniau pageidauja į savo naujus namus įžengti per įkurtuves – kai jau viskas pilnai įrengta. Šiuolaikiniai žmonės vis labiau vertina savo laiką ir supranta, kad kiekvienas turi dirbti savo darbą. Tas pats galioja ir kalbant apie verslo finansavimą – galima skolintis iš giminaičio ar išleisti visas savo santaupas, tačiau einant Vakarų link, manau, vertingiau naudotis profesionalių kredito įstaigų paslaugomis“, – lygina T. Šimkus.
Statybų sektoriaus skaudulys – vėluojantys atsiskaitymai
Statybų versle jau beveik dešimtmetį besisukantis T. Šimkus teigia, kad dirbant šiame sektoriuje išsiversti be paskolų sudėtinga. Dažniausiai papildomo finansavimo reikia susidūrus su apyvartinių lėšų trūkumu. O jį nulemia Lietuvoje įsivyravusi vėluojančių atsiskaitymų praktika – dažniausiai, o ypač su dideliais klientais, būna pasirašomos beavansės sutartys, o pinigų už atliktus darbus reikia laukti tris mėnesius. Pasitaiko, kad kai kurie klientai piktybiškai vėluoja atsiskaityti ir ilgesnį laiką.
„Vėluojantys atsiskaitymai – tikra rakštis Lietuvos verslui. Statybų sektoriuje ši problema ypač skaudi. Gaila, kad vystytojų nesąžiningumas ir pastangos kuo ilgiau uždelsti atsiskaityti už atliktus darbus ne vienai nedidelei įmonei netgi reiškia bankrotą“, – statybų sektoriaus skaudulius vardija pašnekovas.
Jis pastebi, kad ydinga praktika, įsitvirtinusi verslo sektoriuje, bando skverbtis ir individualių klientų rinką. Vis dažniau naujakuriai nenori laiku sumokėti už įvykdytus darbus ir ieško būdų, kaip galėtų dar labiau „numušti“ kainą.
Paskolos apyvartinėms lėšoms
Per rekomendacijas solidų klientų ratą subūręs T. Šimkus naujiems dideliems projektams įgyvendinti visuomet skolinasi iš smulkaus ir vidutinio verslo finansuotojo „Credital verslui“.
Verslininkas džiaugiasi, kad per trejus bendradarbiavimo metus užsimezgė tvirtas, pasitikėjimu grįstas draugiškas ryšys: „Dabar pakanka tik paskambinti ir pasakyti, kokios pinigų sumos ir kuriam laikotarpiui reikia. Internetu pasirašau sutartį ir jau vakare turiu pinigus“.
Greitis, patogumas ir jokio įkeičiamo turto – esminius „Credital verslui“ privalumus vardija T. Šimkus.
„Bankai ar kredito unijos reikalauja turto įkeitimo. Tai reiškia papildomus kaštus, daugiau išeikvoto laiko, be to, norint įkeisti turtą reikia jo turėti. Kai pakanka vien asmeninio laidavimo, viskas paprasta – nereikia jokių papildomų dokumentų, paskolą gali gauti dar tą pačią dieną. Laikas kainuoja kur kas brangiau nei tie keli papildomi eurai, kuriuos sumoki alternatyviam kredituotojui“, – kalba verslininkas.
Pritrūkus apyvartinių lėšų T. Šimkus visada ima tokio paties dydžio paskolas vienodam laikotarpiui – 10 000 eurų 4 mėnesiams. Būtent tiek laiko dažniausiai užtrunka, kol klientai atsiskaito už atliktus darbus.
Svarbu tikėti savo verslu
Skolintis ar nesiskolinti verslo plėtrai? T. Šimkaus nuomone, atsakymas priklauso nuo įmonės veiklos ir nuo tikėjimo savo verslo sėkme.
„Jeigu tiki savo idėja ir jauti, kad nepaisant nieko – anksčiau ar vėliau, lengviau ar sunkiau – pasiseks, tuomet skolintis verta. Jeigu abejoji, tuomet vertėtų savęs paklausti ar iš viso verta verslą vystyti toliau“, – įžvalgomis dalijasi verslininkas.
Jis pats nuo paauglystės žinojo, kad suksis statybų versle ir niekuomet neabejojo savo sėkme.
„Tėčio statybinių medžiagų parduotuvėje pardaviau šešias vasaras. Rotacijos principu pradirbau visuose skyriuose, susipažinau su visomis medžiagomis ir įrankiais“ – juokiasi Kelmėje gimęs ir augęs T. Šimkus.
Baigęs verslo administravimo studijas ir keletą metų pardirbęs viename šalies bankų verslo klientų skyriuje Klaipėdoje pašnekovas suprato, kad samdomas darbas – ne jam ir įkūrė internetinę statybinių medžiagų parduotuvę. Prieš dešimt metų Lietuvoje tai dar buvo visiška naujovė, tačiau iššūkių nesibaidančiam žemaičiui drąsa atsipirko.
Palaipsniui veikla plėtėsi, įmonė pradėjo teikti ir statybų paslaugas, kol galiausiai T. Šimkus nusprendė, kad uostamiestis – per maža niša ir metas keliauti į sostinę. Nors Vilniuje klientų neturėjo, žinojo, kad verslo idėja pasiteisins.
„Pasiūliau keletui draugų investuoti į naują įmonę. Gavau 25 proc. akcijų ir tapau įmonės vadovu. Per gana trumpą laiką pelnėme didelių klientų pasitikėjimą. Užsakymus vykdėme didžiausiems šalies bankams, telekomunikacijų bendrovėms, knygynams. O dabar jaučiuosi pasiekęs tokį lygmenį, kad galiu imtis naujo projekto ir padėti žmonėms įgyvendinti svajonę gyventi svajonių namuose. Kupoliniai namai populiarėja visame pasaulyje, todėl tikiu, kad ir Lietuvoje po poros metų tokių namų statyba bus puiki verslo niša. Gal net pavyks įžengti ir į tarptautinius vandenis“, – kalba T. Šimkus.
Sėkmingo verslo paslaptimis besidalijantis verslininkas įsitikinęs, kad vystant verslą daug lemia ir žmogiškasis faktorius. Pavyzdžiui, spręsdamas su kuo bendradarbiauti, jis kliaujasi ir savo intuicija.